niedziela, 11 lutego 2018

dyskusja

Ale tutaj podajesz "klasyczny" przypadek niedoszacowania zapotrzebowania na cieplo Twojego budynku (pomijam fakt, ze normy nie zalecaja suszenia swiezego budynku tylko sama PCi - powinienes uruchomic sobie jakas grzale). Przeciez "wieksza" PCI nie zzera tej energi tylko budynek.
Ja caly czas mowie o doborze MINIMALNEGO AKCEPTOWALNEGO "rozmiaru" DZ. Popatrz na moje parametry DZ (w stopce). Im wiecej mozesz je przewymiarowac, tym lepiej i bezpieczniej. Ja nie chcialem miec grzalki w PCi i grzac tylko w taniej taryfie.Nie, podaję "klasyczny" przypadek w którym wykorzystanie metody z COPem i zbyt ostrożnym oszacowaniu marginesu bezpieczeństwa dla wielkości DZ w pierwszym roku ekspoatacji może skutkować w skrajnym przypadku nawet uszkodzeniem DZ. Dlatego IMO lepiej dobierać DZ do mocy chłodniczej instalowanej PC, aby uniknąć takich "niespodzianek".
Zasadę niegrzania samą PC przy suszeniu budynku wyobraź sobie znam Dlatego budynek suszył się ponad rok (od położenia tynków i wylewek) zanim zamieszkałem, a jak widać i tak sporo wilgoci zostało...Czy Ty naprawde myslisz, ze te 600W roznicy w obliczonej i faktycznej mocy chlodniczej zrobilo jakakolwiek roznice?
Zapas przy wykonywaniu DZ dlatego robi sie znaczny, bo bez badan szacowanie wydajnosci termicznej gruntu jest obardczone ogromnym bledem. Ty miales prawdopodobnie dla mokrego domu 40% wiekszy pobor energii niz bedziesz mial w domu suchym (za klolejne 2 lata)Nie wiem o jakim "deprcjonowaniu" myslisz, ale wyluzuj sie nieco i nie bierz wszystkiego tak "do siebie", bo na tym forum nabawisz sie jakis tikow. Ja jedynie polemizuje. I ja i Ty mamy juz zrobine DZ, wiec dyskusja sila rzeczy jest czysto "akademicka" (z ta roznica, ze moje DZ "daje rade" nawet w mokrym domu

BTW: Jesli dopusciles do tego, aby PCi pracowala 24h/dobe przez jakis czas (jak napisales), to absolutnie nie znasz/nie stosujesz sie do zasad uzytkowania PCi. Ignorantia nocet.Tak się zastanawiam po co ciągniesz tą dyskusję? Co chcesz osiągnąć? Udowodnić, że metoda jest cacy a ja ten zły poprzez deprecjonowanie mojej osoby?
Ponieważ widzę, poprzez obniżający się poziom twoich wypowiedzi, że zaczynasz się irytować, tym, że życie potrafi zweryfikować negatywnie twoją idealną metodę, pokuszę się o małe porównanie, które mam nadzieję, zakończy  klimatyzacja Warszawa tą powoli akademicją dyskusję.
Przy popełnieniu błędu złego oszacowania mocy DZ, jest kicha bez względu jaką metodę się przyjmie, skutek ten sam.
Natomiast przy złym oszacowaniu zapotrzebowania na moc cieplną budynku, to w metodzie doboru DZ do PC jedynie w domu będzie zimno, a przy metodzie z COP będzie i zimno i w niesprzyjających warunkach DZ może się uszkodzić.
Dla mnie sprawa jasna. Metoda COP i mocy cieplnej budynku niesie ze sobą dodatkowe ryzyko, które w niesprzyjających okolicznościach może drogo kosztować, przy metodzie doboru DZ do konkretnej pompy takiego dodatkowego ryzyka nie ma. Co więcej możesz wtedy precyzyjnie oszacować wielkość DZ i nie przepłacać niepotrzebnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz