niedziela, 11 lutego 2018

pomieszczenie

Ja też mam pompę Vikerson u sibie w pomieszczeniu technicznym. Generalnie pracuje głośno, mimo wstawionych drzwi wygłuszających, drgania są przenoszone na budynek. Koszto ogrzeweania przy pompie 11kW w zmie to: pow. 250m2
listopad 400
grudzień 450
styczeń 500
 jest kilku instalatorów pomp ciepła. Interesuje mnie PPC dla domku 110m2 w Kaliszu woj. wielkopolskie. Nie wiem jak w tym zakresie działa regulamin forum ale proszę o kontakt i ewentualne propozycje z waszej strony. Do tej pory "folderowo" zapoznałem się z Daikin, Panasonic i Wiesmann ale ten ostatni na minus odstaje cenowo.Tak sobie kombinuję... Skoro straty własne zasobnika CWU o pojemności 300l to blisko 3kW na dobę to pewnie warto by było poprawić jego izolację. Chyba najlepszym materiałem byłaby mata kauczukowa odpowiedniej grubości. Stosuje się takie do izolacji kanałów wentylacyjnych itp. Czy ktoś kombinował w ten sposób i jakie osiągnął efekty? Kauczuk jest fajny, ale drogi przy większych grubościach. Lepiej wełna 10 cm + blacha ocynk, może być w kolorze (do obróbek dachowych) + parę nitów lub wkrętów. Piękne to pewnie nie będzie, ale skuteczne na pewno.To był tylko przykład z tym garażem. U mnie akurat stoi w pomieszczeniu gospodarczym, którego nie ma potrzeby dodatkowo ogrzewać zasobnikiem a nadmiar ciepła zamiast dogrzać dom ulatuje przez "Z-kę", która jest z uwagi na kocioł gazowy. Tak więc wolę poradę w temacie "czym ocieplić" niż filozoficzne stwierdzenia, że straty są tylko w lecie.
Spece od wentylacji i chłodnictwa chyba powinny mieć tanie źródła kauczuku na izolację?Ja do ocieplenia zasobnika 160 l użyłem wełny 15 supermaty Isovera, folii dachowej alu i stretch folii. Ociepliłem z góry i owinąłem dookoła. Dół pozostał nieocieplony. Baniak wygląda estetycznie, tylko jest gruby. Zauważalnie spadła ilość traconego ciepła przez noc, ale nie mierzyłem dokładnie jakie są różnice przed i po ociepleniu.Zasobni ma średnicę 60cm i wysokość 1,7m
Czyli jego powierzchnia wymiany z otoczeniem to 3,76m2. Deklarowane przez producenta straty ciepła dla różnicy temperatur 45 stopni to 2,71kWh na dobę. Sprawdziłem, że pianka na zbiorniki ma 3cm grubości. Wskazywało by to, że jej lambda to 0,02... Trochę zbyt piękne  No ale straty są większe u góry zbiornika niż na dole więc można przyjąć, że to prawda. Nie uwzględnia to niestety strat na podłączonych rurkach a one są niemałe.
No w każdym razie dodanie 5cm kauczuku powinno obniżyć straty o blisko 2/3. Przyjmując zmniejszenie strat o 600kWh rocznie przy COP 3 i cenie 0,56zł/kWh mamy 112zł rocznie. Czy więc warto? Ile kosztuje m2 maty kauczukowej o grubości 5cm?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz